Search
Close this search box.

Contact

Heeft u vragen?

Neem gerust contact met mij op

Hier kunt u al uw vragen, opmerkingen en suggesties met ons delen. We staan altijd open voor feedback en doen ons best om uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Om het u gemakkelijker te maken, hebben we ook een lijst met veel gestelde vragen (FAQ) opgenomen op deze pagina. We hopen dat deze lijst uw vragen kan beantwoorden voordat u contact met ons opneemt. Als u echter geen antwoord kunt vinden op uw vraag of als u contact met ons wilt opnemen om welke reden dan ook, vul dan het formulier op deze pagina in en we zullen zo snel mogelijk reageren.

Openingstijden winkel

*De openingstijden van de winkel zijn anders t.o.v. het museum. Bekijk de openingstijden van het museum

In verband met feestdagen gesloten van 24 december 2023 tot en met 4 januari 2024

Neem contact op

    Meest gestelde vragen

    Waar bevindt de Doesburgsche Mosterd- en Azijn fabriek/museum zich?
    Onze fabriek en museum bevinden zich op het volgende adres: Boekholtstraat 22-26, 6981 CW te Doesburg Bekijk de kaart en druk eventueel op Route:
    Waar is de Doesburgsche Mosterd te koop

    Naast onze eigen winkel is de Doesburgsche Mosterd door heel Nederland verkrijgbaar.

    De mosterd is verkrijgbaar bij de grote supermarkten waaronder Jumbo, Albert Heijn, Dirk en Deka. Het kan zijn dat de mosterd niet standaard in uw eigen supermarkt in het assortiment staat maar zij kunnen het wel voor u bestellen!

    Verder is de mosterd vaak te verkrijgen via specialiteitenwinkels(kaas of delicatessen winkels) door Nederland, welke winkels precies hebben wij helaas geen zicht op.

    Hoe bewaar ik de mosterd correct?

    Onze mosterd wordt het beste bewaard op een koele, droge en donkere plaats, bijvoorbeeld in een keukenkastje of pantry.
    Als u niet zo veel mosterd gebruikt is het verstandig om het in de koelkast te bewaren. Voor de houdbaarheid is het niet nodig maar de smaak en de vochtigheid van het product blijft in de koelkast beter bewaard.

    Mosterd- en azijnproducten zijn van nature houdbaar, maar kunnen na opening wel wat van smaak en textuur veranderen. Is de mosterd te scherp, dan kan het door de mosterd een tijdje in de kast te bewaren wat milder worden. Verse mosterd is een stuk scherper dan wat oudere mosterd doordat de oliën in de mosterd zich langzaam zullen afbreken.

    Tot slot is het belangrijk om de mosterd niet bloot te stellen aan direct zonlicht, omdat dit de kwaliteit van het product kan beïnvloeden. Als de mosterd of azijn donkerder wordt, van kleur verandert of een ongebruikelijke geur of smaak krijgt, dan is het verstandig om het weg te gooien en een nieuwe fles te kopen.

    Hoe bewaar ik de azijn correct?

    Onze azijnen worden het beste bewaard op een koele, droge en donkere plaats, bijvoorbeeld in een keukenkastje of pantry. Zorg ervoor dat de flessen goed afgesloten blijven om te voorkomen dat er lucht en vocht bij komt. Onze azijnen zullen niet snel bederven, door het zuur van de azijn is deze jarenlang goed houdbaar. Er is kans dat er zich wel een “vliesje” vormt in de azijn, dit is niet schadelijk en kan er uitgevist worden.

    De mooiste kwaliteit heeft het product in het eerste jaar na aankoop.

    Hoe komt het dat de nieuwe pot mosterd scherper is dan de oude pot?

    De meest voorkomende oorzaak van verschil in scherpheid in mosterd komt door de versheid van de mosterd. Mosterd zal zijn scherpheid gaan verminderen naarmate het wat ouder wordt doordat de olie in van de mosterdzaden zich langzaam maar zeker zullen afbreken. De olie van de mosterd zijn deels verantwoordelijk voor de scherpte van de mosterd.

    Wat zijn de openingstijden van de Doesburgsche Mosterd- en Azijnfabriek?

    De openingstijden van de winkel van de Doesburgsche mosterdfabriek zijn:

    Maandag: Gesloten

    Dinsdag: 08:30 – 17:00

    Woensdag: 08:30 – 17:00

    Donderdag: 08:30 – 17:00

    Vrijdag: 08:30 – 17:00

    Zaterdag: 11:00 – 16:00

    Zondag: Gesloten

    Let op: voor het museum gelden er andere openingstijden. Bekijk ze hier

    Hoe bezoek ik het Museum?

    Het museum bevindt zich op hetzelfde adres als onze winkel. Bekijk de mosterdmuseum pagina voor de openingstijden en alle overige informatie. Reserveren is niet nodig voor een bezoek aan het museum, behalve voor groepen.

    Kan ik met de museumjaarkaart het museum bezoeken?

    Helaas zijn wij niet aangesloten bij de museumjaarkaart of andere museumkaarten. 

    Kan ik met mijn hond het museum bezoeken?

    Helaas zijn huisdieren niet toegestaan in het museum omdat hier nog mosterd wordt gemaakt.

    Hoe kan ik contact opnemen voor eventuele vragen- en/of opmerkingen?

    Door het bovenstaande formulier in te vullen, te mailen naar info@doesburgschemosterd.nl of te bellen naar 0313-472230

    Verkoopt de Doesburgsche Mosterd- en Azijn fabriek producten online?

    Naast onze wederverkopers, bieden wij onze producten ook online aan. Op deze website kunt u producten bestellen. Deze producten dienen allemaal opgehaald te worden in onze winkel.

    Is het mogelijk om producten op locatie af te halen?

    Het is mogelijk om producten in onze winkel af te halen.

    Zijn de producten veganistisch?

    Al onze producten zijn veganistisch

    Zijn de producten glutenvrij?

    Al onze producten zijn glutenvrij

    Zijn de producten geschikt voor personen met bepaalde voedselallergieën?

    Onze mosterd bevat vanzelfsprekend het allergeen Mosterdzaad.

    Daarnaast komt alleen het allergeen Selderijblad voor in onze Knoflookazijn en Selderijbladazijn 

    Kan ik korting krijgen bij een grotere afname?

    Wij proberen iedereen een eerlijke prijs aan te bieden voor onze producten. Voor grotere afname kunt u contact opnemen met ons voor een eventuele korting.

    Voor bedrijven kunnen wij een offerte op maat maken.

    Is het mogelijk om de producten te komen proeven voordat ik het koop?

    Het is helaas niet mogelijk om samples te ontvangen. Bij een bezoek aan onze winkel proberen wij u zo goed mogelijk uit te leggen wat de verschillende smaken zijn en waarvoor u onze producten goed kunt gebruiken.

    Wat is het beleid met betrekking tot klachten?

    Met klachten kunt u contact met ons opnemen door middel van het contactformulier. Wij streven ernaar om uiterlijk de volgende werkdag een reactie te geven op uw klacht en een oplossing te zoeken.

    Verder kunt u het beleid nalezen in de algemene voorwaarden.